Grand Canyon

21 april 2017 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

IMG_3493IMG_3495IMG_3492IMG_3496IMG_3497IMG_3451

Lieve mensen,

De Grand Canyon (South Rim). Een zeer brede en diepe kloof in het noorden van Arizona. In de loop van miljoenen jaren heeft het water van de Colorado River deze kloof in het landschap doen ontstaan. Ondanks de grote breedte is de kloof vanuit vrijwel elk oogpunt goed te zien (extreem lage luchtvochtigheid). De wanden van de canyon zijn roodachtig gestreept en bestaat uit veel verschillende lagen, die bloot zijn komen te liggen door de erosie.

De eerste dag (dinsdag 18 april) zijn we vanuit het Visitor Center naar het eerste view point gelopen: Mather Point. Ik had er veel van verwacht, maar dit was echt boven verwachting mooi! Het landschap doet denken aan een schilderij, je weet gewoon niet waar je moet kijken. Via Yavapai Point en het Geology Museum kregen we een nog betere indruk en geschiedenis van de canyon mee. Met de shuttlebus zijn we via de red route (Hermits Rest, het westen) langs de meest adembenemende plekjes gereden. Op elk punt zijn we gestopt en hebben we stil gestaan bij dit wonderlijke stuk natuur. Hopi & Pima point vond ik zelf het mooist. In principe bekijk je de canyon steeds vanuit een ander oogpunt, maar het blijft interessant om naar te kijken. Hier zijn we echt een volle dag mee bezig geweest en 's avonds bij zonsondergang, viel het licht zo mooi op de canyon en liet de zon een rode gloed achter (zie foto, het is er eentje voor National Geographic al zeg ik het zelf..)  trouwens, ik heb wel een paar hoogtevrees momentjes gehad. Veel mensen gingen zo dicht bij het randje staan en klimmen op de rotsen.. pfoe. De buschauffeur gedroeg zich als een piloot (prepare for landing. The local temperature is almost the same as in the bus.. ) en had echt humor! Toen wij er waren was er ook een helicopter op zoek naar 2 vermiste hikers, dus dat idee hebben we maar laten varen.. Ook is het een wonder dat ik een foto heb van Cas en ik zonder pet, want die mocht niet af (haar zat niet goed..). Daardoor is zijn gezicht op veel foto's zwart.

De volgende dag zijn we teruggegaan om de oostkant zelf af te rijden, richting Desert View. Ik dacht dat het niet beter kon worden, maar vanaf deze kant was de Colorado River steeds beter te zien. De rivier lijkt echter in verhouding heel klein (even inzoomen op de foto's). Het is dus wel een gek idee dat deze rivier de oorzaak is van de Grand Canyon. Verder weet ik niet wat ik jullie nog meer kan vertellen, het is echt groots. By far het mooiste wat ik ooit gezien heb. Je moet het zelf ervaren!

Hierna hebben we de Grand Canyon achter ons gelaten en zijn we via Lake Havasu richting Los Angeles vertrokken (Palm Springs). Een reis van ongeveer 4 uur.

Liefs van ons, de volgende komt snel!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mama:
    21 april 2017
    Whoo, wat een mooie foto's! Die met zonsondergang wil ik wel als screen saver!
  2. Jan-Willem Broekx:
    21 april 2017
    Vond dit zelf ook super mooi, bijna niet te bevatten. Jullie maken er echt een mooie road trip van!
  3. Oma Ietje:
    Prachtig!!! Mooi geschreven xx