San Francisco

12 april 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

IMG_3166IMG_3165IMG_3238IMG_3287IMG_3284IMG_3285

IMG_3286

Lieve mensen,

Het is weer een tijdje geleden, maar we hebben het nogal druk! Onze echte roadtrip is nu dan echt begonnen (maandag 10 april). SAN FRANCISCO! Voor ons een nog totaal onbekende stad. We sliepen in een super fijne Aairbnb, het was net een hotel in Sunset District. We moesten met de Muni, de tram naar de stad. Deze trip duurde ongeveer 45 min, de tram stopt namelijk bij elk stopbord.. oja, Chinezen everywhere. We hadden een pas gekocht waarmee je korting kreeg op verschillende activiteiten. Als eerste was het van belang om een goed overzicht te krijgen van de stad. Hiervoor hebben we gebruik gemaakt van een Big Bus Tour, die ons de highlights heeft laten zien. Jaja, lekker toeristisch! We startten op Pier 39. Het was leuk om te zien dat veel wegen in SF over heuvels lopen. Er werd door de speaker veel aandacht geschonken aan de aardbeving van 1906, die de stad bijna volledig verwoest heeft. Het tofste was toen de bus met 65m/u over de Golden Gate Bridge (maar hij is rood, haha) reed. Op de terugweg konden we van een afstandje de stad bekijken met links Bay Bridge en Alcatraz. Daarna hebben we de stad te voet verkend en hebben we gewinkeld op Union Square.

De volgende dag zijn we vroeg uit de veren gegaan voor 'Escape From The Rock'. Na het whale watchen zworen we nooit meer op een boot te gaan, maar deze was erg rustig. Deze cruise bracht ons onder de Golden Gate door en op de terugweg het leukste gedeelte: Alcatraz. Door de speakers klonken de verhalen van (ex-)gevangenen en (mislukte) ontsnappingen. Men dacht dat het koude water om het eiland genoeg beveiliging zou zijn! Op het witte gebouw staat Indian Land. Grappig dat de Indianen de enige waren die Alcatraz niet vrijwillig wilde verlaten.. daarna heeft Cas een hotdog gegeten van een halve meter lang en heeft hij alle honkballen verzameld van de teams die hij gezien heeft. Hij is een echte souvenirfreak. De guide op de Big Bus Tour vertelde ons over een aardbevingsimulator in het Academy of Sciences. Dus daar zijn we nog even naar toe geweest. Met, jawel, de wereldberoemde Cable Cars (trammetje).

En toen was het alweer tijd voor de honkbalwedstrijd in het AT&T Park, het stadion van de San Francisco Giants. Zoals jullie op de foto kunnen zien, ligt het stadion aan het water! Super mooi uitzicht. In het stadion zat 41.000 man en de sfeer was goed, echt Amerikaans. Helaas kwamen de Giants al gauw op achterstand. In de laatste twee innings maakte ze het nog spannend. Toen waren er al veel toeschouwers vertrokken door de regen, ja moet je tegen kunnen hé.

'S ochtends vroeg zijn we vertrokken naar Yosemite National Park. Totaal anders dan San Francisco natuurlijk. Vanuit hier schrijf ik nu dit reisverhaal. Meer hierover zsm! Klein voorproefje: er is gehiked! ;) Liefs.

P.S. Alles wordt gefilmd met de Go Pro, dus dat wordt aan het einde van de reis in elkaar gezet!

1. Oma Ietje:
    13 april 2017
    Hoi kids, werkelijk fantastisch wat jullie zien en meemaken! Ben trots op jullie, knap zo met zn tweetjes de wijde wereld in. Geniet er van en .... uitkijken ♥️
  2. Mama:
    13 april 2017
    Die laatste foto van het stadion is echt heel mooi zeg! Ziet er goed uit allemaal!