Sequoia National Park & LAS VEGAS

IMG_3384IMG_3386IMG_3382

IMG_3351IMG_3354

IMG_3375IMG_3372IMG_3369

Lieve mensen,

Vrijdag 14 april zijn we naar Sequoia National Park gereden. Vanuit ons hotel in Visalia was het een uurtje rijden. We naderden het park vanuit het zuidwesten, via de CA-198. Deze autoroute via San Joaquin Valley kenmerkt zich door eindeloze velden waar groente en fruit worden verbouwd. Op een gegeven moment zagen we de bergen van de Sierra Nevada voor ons opdoemen. De weg steeg en we passeerde Lake Kaweah en het plaatsje Three Rivers, het laatste dorp voor het park.

Rond 12.00 arriveerde we bij de ingang van het park. De wegen binnen het park kronkelden weer met tientallen haarspeldbochten behoorlijk steil naar boven. Terwijl we stegen, daalde de temperatuur en zagen we meer begroeiing verschijnen. We gingen op zoek naar de reuzenbomen. De meeste waren te vinden in het Giant Forest, het meest bezochte gedeelte van het park (via de Congress Trail). Wandelpaden (ongeveer 800m lopen) leiden ons langs de grootste (in volume) bomen ter wereld, waaronder de allergrootste: de General Sherman Tree. Deze is ongeveer 84m hoog en heeft een omtrek van 31 meter bij de bodem (zie foto). Naar schatting is de boom circa 2500 jaar oud. Veel andere bomen in het park doen echter nauwelijks voor de Sherman onder. Langs zo'n boom lopen is wel heel bijzonder, omdat je dan pas ziet hoe groot ze zijn! Het valt op dat de bomen allemaal roodkleurig, bruinachtig zijn. De bomen hebben een zeer sterke bast en kunnen vele bosbranden doorstaan. Je ziet dan ook bij veel bomen zwarte gedeelten. De Tunnel Log (Crescent Meadow Road), waar je met de auto onder een omgevallen Sequoia kan rijden, was helaas gesloten.

Hierna meteen doorgereden naar LAS VEGAS, om wat tijd te winnen. Dit was een hele lange weg rechtdoor met veel vrachtverkeer. We kwamen pas rond middernacht aan en zijn daardoor bij Motel 6 beland. Wel hebben wel alvast een glimp van alle lichtjes op kunnen vangen! Voor de dag erna hadden we het Luxor hotel geboekt. Een grote piramide en het Egyptische thema is in heel het hotel doorgevoerd. Dit was een tip van Anniko en het blijkt het negende grootste hotel ter wereld te zijn! 11.000m2 aan casino en bevindt zich aan de zuidkant van The Strip, waar het allemaal gebeurd.  Het hotel alleen al was een belevenis op zich. Overdag is er echter weinig te beleven, dus hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen (zo'n 25 graden). Dit was het eerste echte rustmomentje van de trip. Zaterdag hebben we heerlijk gegeten bij een Aziatisch restaurant in het hotel: Rice & Company. 'S avonds zijn we de Strip op gelopen. Het is allemaal veel en allemaal groot (het go big or go home-motto). De fonteinen-show voor het Bellagio hotel was echt prachtig! De  Strip zelf lijkt niet heel groot, maar de afstanden zijn toch best pittig. Vandaar dat je met roltrappen van de ene naar de andere kant kunt. De replica's van het vrijheidsbeeld en de Eiffeltoren vallen erg op. Zondag hebben we overdag weer lekker aan het zwembad gelegen, 30 graden deze keer! Om 19.00 zijn we naar een show geweest: Mindfreak (Criss Angel) Live: "the best magician of all time". Cas was hier 7 maanden geleden al naar toe geweest en het was echt impressive. Met zijn meest bekende truc: levitating, laat hij zichzelf of anderen in de lucht zweven! Zoek maar eens op op YouTube. Hierna hebben we weer bij onze favoriete tent gegeten en zijn we de Strip verder gaan ontdekken. We hebben beroemde hotels als the Caesar Palace en the Venetian gezien. Maandag zijn we nog even naar het 'Welcome to Las Vegas' Sign gereden en hebben we een bezoekje gebracht aan de Premium Outlet. We moeten er nog eens teruggaan als we allebei mogen gokken en alcohol mogen nuttigen ;)

Hierna zijn we richting de Grand Canyon gereden. En toen gebeurde het.. we wilden de eerste afslag na een lange tocht door de woestijn even pauzeren en ik reed de hele weg al op cruisecontrol. Toen moest ik de afslag nemen, cruisecontrol eraf, nogal een forse afdaling en jahoor, onderaan een geblindeerde SUV en hij hield ons meteen aan. Een echte sheriff, stel je zo'n carnavalspak voor, Trump-aanhanger. Het was nogal intimiderend en zonder enige uitleg kregen we een verbaal (300$!)... happy easter! Weg was de beste man. Zelf uit moeten zoeken hoe en wat. Morgen (over 8 uur) gaan we naar de Court House om te betalen.... zure bom, maar we houden de moed erin! En daarna naar de Grand Canyon!

Liefs van ons

1. Mama:
    18 april 2017
    Leuke foto's weer! Wat jammer van de bekeuring, probeer je vakantie er niet door te laten bederven, niks aan te doen. Nu zie je ook de andere (echte?) kant van Amerika, ze zijn niet allemaal zoals in Californië......Ben benieuwd naar de verhalen van de Grand Canyon!
  2. Oma Ietje:
    18 april 2017
    Mooi geschreven verhaal ....... jammer van het einde!!!
    Geniet van de laatste week