Monterey

10 april 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

IMG_3133IMG_3098IMG_3110IMG_3132IMG_3107

Lieve mensen,

Doordat ik ziek was hebben we erg lang gedaan over de reis naar onze tussenstop in Monterey. We zijn denk ik wel 5 keer gestopt. Na een welverdiende nachtrust in een groot kingsize bed, zijn we de volgende dag op pad gegaan voor een Go Pro. We willen namelijk alles goed vastleggen met een goede camera, met name de natuur die nog gaat volgen. Best wel een impulsieve aankoop, maar we hebben er al erg veel plezier van. Hierna zijn we gaan whale watchen om 2u 's middags, oftewel walvissen spotten. Nou, dat was me de beleving wel. Het uitzicht over de Pacific was hartstikke mooi en de eerste 30 min (nog geen walvis gezien) ging alles prima, maar het ging van kwaad tot erger. De tour duurde 3 uur!! En na 45 minuten was de halve boot over de reling aan het braken. Afijn, we hebben zeker wel een paar walvissen wat mooie sprongen zien maken ;).

Vervolgens zijn we met onze Go Pro geïnstalleerd op het autoraam de 17-Mile Drive (27 km) bestormd. Aangezien Pebble Beach een gated community is, dien je tol te betalen (slechts 10$). P.S. Je zult er maar wonen, wat een mooie omgeving! #jaloers. De prachtige, lusvormige autoroute langs Pebble Peach bracht ons langs mooie plaatjes. Zie de foto's hierboven. De beroemde boom op foto 2 (die alleen op de rots staat): the Lone Cypress is de meest gefotografeerde boom Amerika. Doordat we hier aan het eind van de middag reden scheen het zonlicht mooi door de bomen. Deze route geeft je wel écht het roadtrip gevoel, met verschillende stoppunten om mooie kiekjes te maken!

Na de 17 Mile-Drive zijn we onze reis vervolgd naar San Francisco (reistijd: 2u)  De eerste keer rijden in het donker, gelukkig zijn de wegen erg breed. Er zaten wel wat scherpe haarspeldbochten bij, maar nothing we can't handle. Super leuke airbnb gevonden, net een hotel. Hierna volgt het reisverhaal over San Francisco day 1! Liefs

1. Oma Ietje:
    11 april 2017
    Het is er echt prachtig!! Fijn dat jullie nu goed geslapen hebben, gelukkig n fijne auto voor lange ritten. Hoop dat je wel opknapt Pam, wat duurt dat lang??? Ondanks dat: genieten xx
  2. Mama:
    11 april 2017
    En een foto van de walvissen ;)?
  3. Oma Ietje:
    11 april 2017
    Cas mag je echt miet rijden? Als je "thuis" bent wel? Zou nu zi fijn zijn geweest, maar jullie redden het samen wel!!! Veel plezier x
  4. Jan-Willem Broekx:
    11 april 2017
    Super! En, spelen de San Fransisco Giants als jullie daar zijn...super stadion?